16 Nisan 2008 Çarşamba

Engin bey bana aşağıdaki maili attı. Ben de kendisine hemen cevap yazdım. Sonra düşündüm ki bunu sitede paylaşarak bu tip soruları olan öğrencilere de faydam dokunabilir. Engin beyden almış olduğum izinle sorusunu yazıyorum:

Merhaba hocam, yeğenimin 5. sınıfta okuyor. Matematikten performans ödevi var.Ödev kağıdının düzeni yani kağıdın ölçüleri (üstten, alttan , sağdan ve soldan )hakkında bilgi verirseniz sevinirim.Ödev konusu Gauss'un hayatı.Bir de yeğenim matematiği sevmiyor hiç çalışmıyor bu yüzden de sınavlarda kötü not alıyor. Ona matematiği nasıl sevdirebiliriz. Yardımcı olur musunuz?
saygılarımla.

Yanıtım ise şuydu:

İlkokul 5. sınıf öğrencisi için tezlerdeki gibi sağdan 2cm, soldan 3 cm...vs detaylar aranmaz. Bu yüzden göze güzel gözükecek şekilde göz kararı istenen ayarlama yapılabilir. Bilgisayarda yazılacaksa klasik word düzeninde yazabilir. Ama elde yazacaksa çizgisiz kağıdın altına çizgili kağıt konabilir. Eğer yazan öğrencinin yazısı ve düzeni kötüyse alltaki çizgili kağıda sağdan ve soldan cetvelle boylamasına 3cmlik çizgi çekip bu iki çizginin arasına yazması istenebilir. İyi bir öğretmenin ödev notu verirken öncelikleri şöyle olmalıdır:

1) Ödev öğrenci tarafından yapıldı mı?
2) Kullanılan kaynaklar 1 den fazla mı?
3) Ödevin içeriği kapsamlı mı?
4) Ödev temiz ve düzgün mü?
5) Görsel materyallerle zenginleştirilmiş mi?

Gauss un hayatı klasik bir dönem ödevidir. İnternette çok kolay bulabilirsiniz. Mutlaka Gauss un resmini de ödeve eklemelisiniz.
Bir de ödeve orjinallik katabilecek bir önerim var: Şu an piyasada olmasa da eski Alman para birimi Mark ın (sanırım 10 mark) üzerinde Gauss un resmi var. Bunu bulabilirseniz veya internette resmini bulup ödeve koyarsanız ekstra 10 puan alırsınız kesin.

Sevdirme konusuna gelince. Not kötüyse ders sevilmez, ders sevilmeyince çalışılmaz ve gene kötü not alınır. Bir tür kısır döngüdür. Bunu kırmak için öğrencinin seviyesini görüp onun çözebileceği sorularla başlayıp heveslenmesi sağlanmalıdır. Soru çözdükçe mutlu olur ve daha çok çözmek ister. "Ben de yapabiliyorum" dedirtmek gerekir. soru çok basit olabilir. Sınavda çıkmayacak kadar basit olabilir ama böyle başlayıp aşama aşama zorlaştırmak gerekir. Bir de bol bol alıştırma yapmalı. İngilizce de bir söz vardır "Practice makes perfect!". Pratik mükemmelleştirir.

Umarım yararlı olmuşumdur.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

:)Biraz hocalardanda kaynaklanabiliyor dersi sevmemek:)Şekil A : Ben :))) ÖnceLikle hocanın sevdirmesi gerekir..Tabi ondan sonra dersten koptuysa bilemicem.. :) selamLar öptüm.