21 Mart 2008 Cuma

Bir haftasonu matematik etkinliği



Çocukların başları sıkıştığında sorduğu bir sorudur hep " ya bu konulari öğreniyoruz iyi de ileride ne işimize yarayacak ki?" başlarda kem küm cevaplar veren ben sonraları üzerinde düşünerek bir takım cevaplar vermişimdir. Ama öğrencilerimin bu konuda pek tatmin olduklarını sanmıyorum gene de. Zira ben matematiğe hiçbir zaman bu benim ileride çok işime yarayacak mantığı ile bakmadım. Benim içimden geliyordu matematikle uğraşmak. Bir işe yaraması gerekmiyordu. Müzik dinlemek ya da resim yapmak bir işe yarar mı? Sevdiğimiz için müzik dinleriz ya da resim yaparız SADECE HOŞUMUZA GİDER! Benim için matematik de böyle... Ama şimdi altta bir etkinlikten bahsediyorum. Burada matematiğin günlük hayatında ne işe yaradığını anlatıyormuş. Fırsat bulursam ben de gidip görmek istiyorum. Eminim çok güzel bir çalışmadır. Haftasonu çocuğunuzu alın ve Profilo ya gidin, gezin.


Bu yazının alt kısmı tamamen siteden alıntıdır:



PRATİK MATEMATİK, ilköğretim okulu öğrencilerine yönelik benzeri olmayan, matematik ve eğlenceyi birleştiren bir aktivite programıdır. Deneyimli bir ekibin gezici olarak öğrencilere götürdüğü ve öğrencilerin birebir katılımını sağladığı, kısa süreli ve eğlenceli aktiviteler dizisini içerir. İlköğretim okullarında T.C. Milli Eğitim Bakanlığı izni ile uygulanmaktadır.

PRATİK MATEMATİK, öğrencilere matematiği sevdirerek temel eğitimi desteklemeyi amaçlar. Matematik derslerinde öğretilen kavramlarla ilgili olarak öğrencilerin ‘Ne işimize yarayacak?’ şeklindeki sorularına yanıt bulmaları için bu kavramların günlük hayattaki uygulamalarını grup çalışması ve aktif katılımlarıyla birebir tecrübe etmelerini sağlar. Öğrenciler problem çözme yeteneklerini uygularken eğlenerek öğrenirler.
PRATİK MATEMATİK, World of Maths grubunun Türkiye koludur. World of Maths, 1990 yılından bu yana Avustralya’da faaliyet göstermektedir. 17 yıldır aktivite uygulamaları için ilköğretim okullarına gitmekte ve hem öğretmenlerden hem öğrencilerden son derece olumlu geri bildirimler almaktadır. 2002 yılından bu yana aktivite uygulamalarını Yeni Zelanda ve İngiltere’de de başarıyla devam ettiren World of Maths, PRATİK MATEMATİK aracılığı ile Türkiye’de ve eş zamanlı olarak İrlanda’da da faaliyete başlamaktadır.

Aktivitelerin Türkiye’deki tüm hakları PRATİK MATEMATİK’e aittir.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Etkinlikler ve projeler ile matematiği sevmeyen öğrencilerin olumsuz düşüncelerini değiştirebiliriz. Matematik öğretimi grup çalışmalarına dayalı, ezbercilikten uzak ve öğrencilerin aktif olabildiği zaman verimli olabilir.

Bunları düşündüğümüz vakit, Pratik Matematik çalışmaları matematik adına pek sevindirici olmalı.

Serap dedi ki...

kesinlikle katılıyorum. sıkıcı monoton tebeşir tahta olayından bir an evvel daha aktif bir öğretime geçmek için öğretmenlere büyük görev düşüyor.