24 Şubat 2008 Pazar

Anne baba egitim programı

Bugün kızımın okulunda anne babalar için yapılan bir eğitim programına katıldım. 6 hafta sürecek olan programın 3. haftasında başlayabildim. Bu haftanın konusu etkin dinlemeydi. Etkin dinlemeyi üniversite yıllarından beri biliyorum. Benim için yeni birşey değil. Aradağım daha farklı şeyler aslında pratik bilgiler yani. Spesifik, çözüm odaklı bir çalışma beklentisindeyim. Gene de mevcudun az (7 kişilik bir grup) konuşma fırsatının çok olduğu bir ortam olduğu için verimli geçecek gibi gözüküyor. Psikolog Ahmet bey den edindiğim pratik bilgi şudur bu hafta için: Çocukların ellemesini istemediğiniz nesneler vardır mutlaka. Bunları aman ha sakın ha asla elleme demek yerine o nesneyi önce birlikte inceleyerek çocuğun merakını gidermesini sağlayabilirsiniz. Daha sonra bak bunu artık ellemeyeceksin diyerek anlatırsanız sorun çıkmaz. Bu fikir hoşuma gitti. Gayet demokratik bir çözüm. Bağırıp çağırmadan çocuk yetiştirmek istiyorum. :) Benzer sorunların aynılarının başkaları tarafından yaşandığını bilmek bile insanı bayağı rahatlatıyor. Sorunlarımızı paylaşıyoruz, rahatlıyoruz...ooohhhh.....
Bizim bıdık mavili ufaklığın arkasında kahverengi elbiseli olan:

Hiç yorum yok: